Polska motoryzacja
Przed laty nasz kraj był potęgą w produkcji wszelkiego rodzaju pojazdów. Warto wspomnieć, że tylko w latach 1939-1989 w Polsce produkowano ponad 182 typy samych tylko motocykli. Poniżej niektóre ze znanych polskich marek.FSO Warszawa
Pojazd ten - potocznie zwany warszawką lub garbuską - był produkowany w latach 1951-1973 na licencji ZSRR. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Warszawa przechodziła wiele licznych modernizacji. Ogółem powstało 254 471 egzemplarzy tego modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport.
FSO Syrena
W czerwcu 1955 roku na XXIV Międzynarodowych Targach Poznańskich zaprezentowano po raz pierwszy publicznie prototypowy egzemplarz Syreny. Pojazd ten cieszył się znacznym zainteresowaniem odwiedzających targi. Łącznie w latach 1957-1983 wyprodukowano 521 311 egzemplarzy tego modelu.
Mikrus
Mikrus z założenia miał być tanim, masowym autem. Pod koniec 1956 roku władze postanowiły wykorzystać moce produkcyjne zakładów lotniczych WSK Mielec i WSK Rzeszów, dotychczas zajmujących się samolotami oraz motocyklami, i uruchomić tam produkcję samochodów. Rzeszów opracował dokumentację silnika, a Mielec zajął się podwoziem i nadwoziem przyszłego mikroauta. Na Krajowej Naradzie Motoryzacyjnej na początku 1957 pokazano projekty, a 22 lipca zaprezentowano w Warszawie pierwsze prototypy. Nowe autko otrzymało nazwę Mikrus MR 300 (MR od Mielec, Rzeszów). Pojazd ten produkowano w latach 1957-1960. Przez ten okres powstało jedynie 1728 sztuk.
FSO Polonez
Samochód ten produkowano w okresie od 3 maja 1978 do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równorzędnie aż do 1991 roku. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany. Łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo).
Fiat 126p
Samochód osobowy skonstruowany w zakładach FIAT, produkowany w Polsce w latach 1973-2000 (wcześniej również we Włoszech). Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą. W naszym kraju wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuki Fiatów 126.